pühapäev, 11. november 2007

Mängud minu ümber

Mina võin ennast nimetada mängivaks inimeseks. Mõttemängude armastajana on mul see õigus. Viimasel ajal on minu meeli hakanud köitma ka erinevad lauamängud. No eks lapsena sai "Reisi ümber maailma" ja "Tsirkust" lõpmatuseni mängitud. Ja sõpradega sai ise kokku meisterdatud "Monopoli" mäng. Mäletan siiani, kuidas lõikasime välja kaarte, tegime tugevast papist mängulauale aluse jne. Polnud ju tol ajal miskit ametlikku "Monopoli".
Vahepealne aeg oli suhteliselt mängudevaene (kui mitte pidada mängudeks arenemist õpingutel, erinevate tööde katsetamist jne.). Huvi erinevate mängude vastu kasvas hoobilt seoses mälumänguhuvi tekkimisega (miski eelmise kümnendi lõpus äkki).
Mälu kõrvalt olen püüdnud ka teisi mänge avastada (malet ja kabet olen muidugi ka lapsest saati mänginud, kuigi ilma igasuguse eduta).
Paari aasta tagune katsetus bridžirindel ei lõppenud kuigi hästi. Pole minus sellist süvenemist, mis selle mängu hea oskamine nõuab. Ja halvasti mängida on lihtsalt piinlik. Maksimalisti asi. Teised kaardimängud (näiteks kasvõi turakas või sibikunn) pole bridži kõrval midagi. Ja pokkeri puhul häirib see asjaolu, et seda reklaamitakse kui soodsat rikastumise võimalust. See annab aga mängule kasiinomaitse juurde. Ja see pole eriti cool.
Lauamängud on aga tõeliseks avastuseks. Lihtsaim ja lollikindlaim on kindlasti "Alias", aga samas on igasugu muud toredat kraami. Näiteks "Scrabble", mida mõnel korral on mängitud ning mida kindlasti veel mängida tahaks.
Eelmise nädala suur avastus oli aga "Katani asustajad". Algul tundus täiesti arusaamatu, kuidas seda mängitakse, aga kahe mängu järel oli asi juba palju selgem. Okei-okei. Punktijagajaks ja nooremate koolitajaks veel ei hakkaks. Aga sellised linnade ja tsivilisatsioonide ehitamised on lihtsalt põnevad. Prooviks veel ja veel.
Pean enda puhul kindlasti märkima, et minust ei saa ükskõik mis mängu puhul päris tippmängijat, sest sageli ma ei viitsi mõelda mitut sammu ette. Hoopis põnevam on neid nuppe niisama liigutada. Ja mängimise puhul on alati number üks faktor hea seltskond, kellega neid mänge mängida.
Igatahes kavatsen tõsiste kavatsustega külastada vastavaid poode ning endalegi mõningaid põnevaid asju soetada. Väga hea investeering minu arvates.

Kommentaare ei ole: