pühapäev, 20. jaanuar 2008

Nagu Kolumbus

Kolumbusele ilmselt meeldis avastada. Ta ise küll päris täpselt ei teadnud, mida ta avastas, aga see selleks. Teisalt on muidugi see aspekt, et kuidas saab avastada asju, mis niikuinii olemas on. Noh, et avastati Ameerika indiaanlased... Leidmisega olen mina nõus, aga nende avastamine kuulub samasse kategooriasse inimese munaraku ja hobuse leiutamisega.
Lõplikult kategooriline ma poleks, sest uute asjade ja teadmiste avastamine on täiesti normaalne asi. Ja äärmiselt põnev. Toon enda kohta näite. Vaatasin ühe inglase mälumängublogi ja ta oli sinna üles riputanud uusi näidisküsimusi, millest üks oli taoline: "Johnny Cash's cover of the song Hurt was his greatest success in the final stages of his career. Written by Trent Reznor, which hard rock group originally released it?" Vastuseks on Nine Inch Nails.
Ma olen juba pikemat aega olnud NIN-i ja loo Hurt fänn, aga mul polnud aimugi, et Johnny Cash on sellest oma töötluse teinud. Sest pealiskaudsel vaatlusel pole neil kahel muusikanähtusel mingit omavahelist seost. Aga järelikult on. Kuulasin Johnny Cashi töötlust originaalist ning täitsa hea lugu on!!!! Väärtuslik leid absoluutselt tühjast kohast!
Ja kui palju rõõmu sellistest väikestest avastustest tavaliselt on!!! Ning kes ütles, et igast avastusest peab alati praktilist kasu tõusma?

Kommentaare ei ole: