neljapäev, 3. jaanuar 2008

Mulle meeldivad valged kitlid

Tegelikult ei mäletagi, millal ma käisin arsti juures, kellel oli seljas valge kittel. Hirmus ammu, pakun välja... Tänapäeval on nende ametirõivad rohkem sinist või rohelist tooni. Vähemalt nii on mulle meelde jäänud.
Kui olen sõpradega rääkima sattunud, siis nad imestavad, et ma nii palju viimasel ajal arsti juures käin. Mis mul ometi viga on? See, kes arsti man käib, peab ju haige olema. No minuga on see värk, et üldjoontes olen terve nagu purikas ja tahan selline ka edaspidi olla. Seepärast käingi. Preventatiivne värk järelikult.
Lemmikarstiks on loomulikult hambaarst. Seal ma olen käinud viimase kolme aasta jooksul palju kordi ning lähema kolme jooksul käin veelgi. Aga siis jutustan lähemalt, kui selleks on põhjust.
Täna käisin Maarjamõisas koormustesti tegemas. Põhjalik, rohkem pooleteisttunnine uuring. Kaaluti-mõõdeti-katsuti jne. Lõpuks pandi hapnikumask pähe, sensorid külge ja käsutati rattale. Väntasin üle 12 minuti, oleks veel jõudnud, aga üle ka pingutada ei tahtnud. Nojah. Tulemustest... Ootuspärased - ma ei ole füüsiliselt liiga heas vormis, ent mitte ka halvas. Halvad asjad on need, et organism omandab normist vähem hapnikku (see on tingitud sellest, et mõni kilo on normist rohkem :) ). Samuti jätab süda treeningu jooksul mõned korrad lööke vahele. Muretsemiseks pole siiski väga suurt põhjust, sest see on isegi loomulik treeningolukorras ja kõik on siiski kontrolli all. Pulss läheb treenides küll korralikult üles, ent ei taastu nii kiiresti kui peaks. Vot!
Hea on see, et EKG on OK, süda funkab igati korralikult. Samuti on vererõhk tips-tops. Ja nüüd on vähemalt see hea, et sain ka kindlaid soovitusi treeninguteks ning saab üldfüüsilist olukorda kiirelt turgutama hakata.
Need uuringud on väga kasulikud. Kel huvi ja soovi, minge kindlasti. Ja kui võimalus lasta need kellelgi kinni maksta, seda enam. Vastasel korral tuleb arvestada neljakohalise summaga. Aga see väljaminek on seda väärt.
Ja veel - täna oli juba neljas veenivereproov järjest, mil pilt taskusse ei kukkunud. Juhhei!

Kommentaare ei ole: