pühapäev, 30. detsember 2007

Mis pleieris kuulukse?

See töö on massiivne ja pikalt ette valmistatud. Vaatasin üle oma muusikalised lemmikud ja otsustasin nendest koostada blogisse kommenteeritud loetelu. Lihtsalt nagu igasuguste edetabelite-aastahittide vaimus, aga kindlasti ei ole tegemist edetabeliga, vaid lihtsalt loeteluga.
Ja alustagem:
1) Foo Figters - Nirvana järel ei jäänud Dave Grohl niisama tühja panema, vaid tegi uue bändi. Selline mõnus staadionirock. Kuigi ma pole neid kunagi lives kuulnud. Viimasel ajal küll tüütuvõitu, viimane album pole märkimisväärne. Aga nende loo Everlong video on üks maailma lahedamaid muusikavideosid üldse.
2) Jefferson Airplane - hipiajastu üks vingemaid tegijaid. Ja nende lugu White Rabbit lihtsalt lõikab otse hinge.
3) Korn - nu-metal. Praegu mitte enam nii oluline, aga omaaegne vaieldamatu metallemmik.
4) Manu Chao - pöörane ja lõbus latiinomuusika. Aga sõnad... Väga teravalt ühiskonnakriitilised. Ilmselt ongi sõnum Manu Chao juures tähtsam kui muusika.
5) Ryuichi Sakamoto - poleks uskunud, et mulle võiks meeldida jaapanlase tehtud muusika. Sakamoto avardas mu muusikamaitset. Lummav, õrn jne. Seda peab kuulma!
6) Nightwish - nemad avastasin ma enda jaoks suhteliselt hiljuti, aga ei saa neist enam kuidagi üle ja ümber. Samas pole ma nende uut plaati uue lauljaga kuulanud. Aga see ei muudaks ilmselt miskit. Instant classic!
7) White (Rob) Zombie - kunagi ühes eelmises üürikorteris olin äratuskellaks sättinud muusikakeskuse, mis alati lükkas hommikul mängima White Zombie remikside plaadi. Ütleks et... Jõuline, ent meeldiv äratus :). Praegu enam mitte nii oluline.
8) Massive Attack - paar aastat tagasi ühel sõbral külas käies kuulsin nende plaati Mezzanine. Väga tuttavad palad, ent esitajat ei teadnud. Ka sõber mitte. Küll ma alles otsisin, et sellele jälile saada. Ja milline rõõm, kui lõpuks leidsin. Suur-suur lemmik.
9) Biitlid - kommentaare pole vist vaja. Minu lemmik neilt on lugu Tomorrow Never Knows. Selline lugu võiks olla tegija ka aastal 2008. Sedavõrd tänapäevaselt kõlab.
10) System of a Down - nüüd küll talveunne vajunud punt ning nende ninamees Serj Tankian teeb soolot (tema plaat Elect The Dead on kindlasti üks 2007.a. parimaid). Karm rokk, võrratu mitmehäälne laul.
11) Clawfinger - see armastus käib mul peal lainetena. Avastan ikka ja jälle, kui hea Clawfinger tegelikult on. Ja kui head nad veel live'is on. Kahjuks ei käinud Rabarockil neid vaatamas, aga kuuldavasti olla olnud mega.
12) Killers - mainstream rock ruulib! Mõnikord... Killers ruulib iga tuju ja ilmaga.
13) Arvo Pärt - geniaalne. Geniaalsus peitub lihtsuses. Minu lemmik on Spiegel im Spiegel. Mul on siiras rõõm, et ma elan ühel planeedil sellise inimesega.
14) Manic Street Preachers - määnikud :). Arkolt saadud pisik, mis vaatamata igakülgsele ravile keeldub mu kehast lahkumast.
15) Fiona Apple - kui see naine laulab, käivad tulised jutid üle selja. Nii võimas ja äge!

Jätkub... Kunagi hiljem! Kes viitsib omadest lemmikutest kirjutada? Loeksin meeleldi!

Kommentaare ei ole: