pühapäev, 15. juuli 2007

Ostlemise aeg

Eile toimus esimene kokkusaamine mitmete ameeriklastest 6ppej6udude ja 6petajatega. Nad on selgelt avatumad ning vahem vaevatumad kui Eesti vastavad inimesed. Ei mingit vingumist ja hala. P6hikoolitus laheb lahti homsest. Ma kyll ei saa aru, miks kyll meid kolm paeva varem kohale tiriti. Aga noh, arvestades olnut, mina olen siiani vaga rahul.
Eile sai terve parastl6una veedetud hiigelsuures mallis. Seal oli ainuyksi suuri kaubamaju neli tykki, raakimata kymnetest vaikestest poodidest. K6ige naljakam pood oli minu jaoks kaisukarude pood, kus v6is selle karu valmis tuunida. St. ostad palja karu ja orgunnid talle selga riided jms. P6hiosa poodidest olid aga r6ivapoed. Ja valik on suur ning annab otsida. Hinnad kohati vaga odavad. Sain eile kaks paari teksaseid (Levi Strauss, Lee) umbes kolm korda odavamalt kui Eestist. Ostetud l6hn polnud kyll vaga odav, ent ikkagi odavam kui Vanas Maailmas. Muidugi sai ennast tagasi hoitud, sest hetkel olen ma ju vaikelinnas (1,5 Tartut v6i koos eeslinnadega 1,5 Tallinnat), aga ees ootab ka New York, kus oluliselt rohkem valikut.
Teenindus oli kaubandusasutuses vaga hea. Pigem prooviti sind yleliia aidata. Kohati oli see hairivgi, sest kohe kui kuhugi vaatama jaid, tuli keegi kysima, et kas vajan abi. Aga samas on nad nii s6bralikud, et sa ei suuda kuidagi nende peale pahandada. Peace, man! Yhele kaupmehele suutsin dollariga maha myya 10-kroonise. Hakkas teine puhuma juttu ja sattus Eestis hetkega vaimustusse.
Endiselt jatkub yletoitmine. Kolm vagevat soogikorda paevas ning alati kui ma proovin v6tta pisema portsu, ei tule sellest midagi valja, sest see, mille tellisin osutub suureks ja rammusaks. Toit on aga maitsev ning teeninduski priima. Keegi ei vaata sind aravaevatud naoga ning ei ohi sinu naiivsete soovide peale. Superkoht oli eile 6htul kylastatud aarelinnas asuv itaalia restoran. See oli vaga suur ja inimestest tulvil, ent vaga suureparase soogi ja teenindusega. Naiteks soovisin seal syya artishokki, mida kyll menyys ei olnud, ent minu jaoks spetsiaalselt orgunniti. Ja endiselt hinnad - ports oli suur ja maitsev, ent v6rreldes Eestiga tykk maad odavam.
Ilmast ka: kahe esimese paeva saunailm asendus eile veidi pilvisemaga ning sadas vihmagi. Sooja oli kuskil 20 - 25 kraadi. Ysnagi talutav jarelikult. Igatahes lisas see meeleolule veelgi juurde.
Okidoki (siin nad armastavad sedaviisi oelda), liigume edasi linna avastama. Jargmise kirjutamiseni!

Kommentaare ei ole: