pühapäev, 16. september 2007

Usk ravimitesse

Räägitakse, et suure osa ravimi toimest võib kanda selle arvele, et inimene usub sellesse. See, et ravimis on tegelikult probleemi kõrvaldavad toimeained, on juba üsna vähetähtis ja kõrvaline probleem.
Ise ma ravimitesse eriti ei usu. Minu arvates pole laia suuga tablettide vms suhukühveldamisel erilist mõtet. Jälgides oma lähedasi inimesi, kes arsti ettekirjutuse kohaselt peavad erinevaid ravimeid võtma, siis tundub, et äkki oleks ikkagi nende ilma pillideta, salvideta, kapsliteta lihtsam jm. Probleemid sellest sugugi kergemaks ei lähe.
Muidugi on minu kõigutamatus umbusus ka erandeid. Näiteks ostan juba aastakese apteegist loodustoodet nimega Citrosept. Head kamraadid soovitasid ning lubasid sinna juurde, et ma ei pea kahetsema. Ja üllatus-üllatus, toimibki. Eelnevatel aastatel olen olnud tervisega püstihädas. Küll on olnud angiinid, bronhiidid, tonsilliidid jne. Perearst saanuks mulle välja anda püsikliendi kuldkaardi. Mõnigi kord oli tema pilk juba etteheitev - you again! Kogu selle põdemisega käisid kaasas igasugu medikamendid. Üks vastikum kui teine... Mäletan siiamaani valu, mida väljakirjutatud antibiootikumid minu maos ja neerudes tekitasid.
Pärast Citroseptiga alustamist on asjad nagu pea peale pöördunud. Eelmisel talvel oli vaid korra kerge nohu ja kõik. Seegi oli hetkel, kui ma olin kuuri mõneks ajaks katkestanud. Lisaks on ka üldist energiat juurde tulnud. Tunne on hea ja tuju on mega... ja nii edasi. Aga äkki on siiski ka minu puhul tegemist sellesama usuga?

Eelnev jutt kõlas nagu miski ravimireklaam, aga no mis sa ikka oskad kosta, kui mõni asi sedavõrd hästi mu kerele mõjub. Pealegi on see meeldetuletus endale, et oli viimane uue kuuri alustamisega, sest sügiskülmad tungivad vägisi kaitsekihi alla. Hetkel vaevlen koolilaagrist saadud piinarikka nohu käes ning ei just kõige meeldivam. Eile aga ostsin uue annuse ning hetkel märkan positiivseid muudatusi. On juba kõvasti paremaks läinud. Hea on terveks saada ja veel parem sellena püsida.
Nii et - hoidke oma tervist, kodanikud-seltsimehed!

Kommentaare ei ole: